Interviu Sorin Badea Rally Driver pentru Iasirally.ro si Motornet.ro

1. Pasiunea mea pentru raliuri e veche, nu mai stiu exact cand am descoperit-o prima data insa pot sa va spun ca in copilarie pe la 5-6 ani foloseam tot ce avea roti, carucioare, bicicleta, skateboard, etc ca sa simulez viraje, derapaje, franari etc, imaginandu-ma intr-o masina de raliu. Apoi in adolescenta dupa sfarsitul liceului si inceperea facultatii cam pe la 1986, la Sibiu, am intalnit niste oameni speciali si masinile lor de raliu la Clubul IPAS Sibiu, am avut sansa sa-i cunosc pe Puiu Botezan si Septimiu Popa, pe Mircea Bucur si Gigi Barbu, Dan si Radu Niriseanu si multi alti oameni de curse care mi-au deschis in fata o lume noua foarte interesanta. Tentatia de a pasii in acest nou univers era uriasa. Am inceput prin a face vizite la garajul echipei apoi i-am urmat pe prietenii mei la curse alaturi de echipa tehnica si asa usor am inceput sa patrund tainele raliului. Am invatat de la cei mai buni. Prima competite a fost Raliul Tineretului Sibiu in 1987, cand la 22 de ani am castigat clasa la care participam cu o Dacia 1300 portocalie!

2. Nu stiu daca motorportul poate fi o alternativa foarte sanatoasa, asta e de discutat mult pentru ca exista foarte multe variabile si conditii necesare pentru ca practicarea motorsportului de catre tineri sa fie viabila si sa devina o alternativa la tentatiile oferite de internet si de ecrane in general. Stiu insa sigur ca orice tanar care are cea mai firava pasiune pentru masini ar trebui sa-si arunce o privire mai atenta asupra sportului automobilistic! Fireste, nu cred ca e greu pentru un tanar sa dezvolte pasiune pentru masinile de curse, pentru piloti si lumea lor insa o evaluare a aptitudinilor reale si a disponibilitatii resurselor financiare pe termen lung pentru dezvoltarea ca sportiv automobilist este intotdeuna binevenita inainte de a plonja in aceasta lume senzationala.

3. E greu sa identific “cel mai fericit moment in rally din viata mea”, au fost multe…. pot insa sa va spun cu siguranta ca de fiecare data cand ajung intr-o masina de curse este un moment foarte fericit. Trairile intense din masina si relatia extraordinara cu copilotul ma echilibreaza si scot tot ce e mai bun din mine! Voi evoca totusi cu mare placere raliul meu de debut in CNR cu Mitsubishi Evo 6 Gr.N alaturi de Dl Sorin Itu copilot si Dl Dan Spuderka in calitate de mentor si preparator, ca fiind unul din momentele foarte speciale cand am urcat pe podium Gr.N alaturi de vedetele momentului (locul 3, Baia Mare 2002).

4. Promovarea sportivilor a devenit astazi o activitate profesionista, o meserie! fireste “autopromovarea”este cea mai la indemana metoda practicata cu success de majoritatea sportivilor automobilisti si este fireste utila, dar in mod cert nu suficienta mai ales pentru pilotii si copilotii tineri care nu au inca suficienta notorietate si un palmares de anvergura!

5. Oh, pentru fanii raliurilor am in primul rand mult respect si apreciere pentru timpul si resursele pe care le “ard” ca sa fie alaturi de sportivi si sa-si hraneasca pasiunea pentru raliuri. Pentru cei care stau pe marginea probelor speciale, doar o singura rugaminte: sa fie mereu in siguranta!

6. Siguranta in trafic este foarte importanta si pentru mine la fel ca pentru orice om responsabil care foloseste un vehicul pentru a se transporta dintr-o parte in alta si mai ales pentru a ajunge cu bine la destinatie. Regulile si legislatia rutiera sunt egale si valabile pentru toti si trebuie respectate. Eu le spun intotdeuna prietenilor, copiilor mei si ai altora care stiu ca fac raliuri: “Toti pilotii de curse sunt soferi, insa numai putini soferi sunt piloti de curse”!

7. Suntem inca in vacanta competitioala iar Sezonul meu in Campionatul National de Raliuri al Romaniei 2019 este inca in pregatire, am totusi cateva repere clare pe care pot sa le comunic acum: voi avea un program de 4 sau 5 raliuri atat pe asphalt cat si pe macadam, cu o masina din clasa 2 (R5) iar in scaunul din dreapta mea va fi in continuare prietenul meu Dl Dorin PULPEA.

Va multumesc pentru interesul cu care ne urmariti, pentru sustinerea vie atat in timpul curselor cat si in intre ele! Suntem nerabdatori sa ne revedem la curse alaturi de colegii si prietenii nostri piloti, copiloti si organizatori, tuturor mult success in 2019!

Comment

There is no comment on this post. Be the first one.

Leave a comment